Sunday 21 December 2008

Interview in Aftenposten

I did an interview with Aftenposten's Aften Magazine a week ago about about styling and dressing up. I was one of five completely different people. The interview is done by Helle Skjervold and the photographer is Ingar Haug Steinholt.
I'm sorry for any English speaking readers (if there are any...!), the interview is in Norwegian. I was just about to go to Spalt PR's x-mas dinner when the interview and the photos were done.
- Jeg liker å føle meg unik
Jonas Pedersen Øren (20),
ballettelev, modell og stylist
– Når føler du deg fin?
Når jeg har på meg noen klær innenfor mine egne krav. Jeg må ha ren
hud, eventuelt dæsje den opp med litt mineralpudder. Deodorant. Og
fine sko.

– Hva er viktig når du pynter deg?
– Jeg er pirkete på huden min og renser og hydrerer den mye. Jeg trener
mye, derfor er det viktig for meg å ha tid til en skikkelig lang dusj.
Dessuten liker jeg å ha planlagt hva jeg skal ha på meg på forhånd,
men at jeg likevel har tid til å teste ut ulike måter å style antrekket på
før jeg må gå.

– Hvordan pynter du deg?
– Jeg liker å føle meg gjennomført og unik. Jeg bruker plagg med særpreg,
men det skal ikke være for morsomt. Stilfullt, ikke som en klovn.
Det gjør meg trist å se alle mennene som stiller i blazer og stenvaskede
jeans. Uten at man trenger å følge de siste motene, er klærne dine
like fullt et statement, et førsteinntrykk som sier mye om deg.

3 favorittbutikker
Acne, Grønnegata 1A: Jeg elsker at klærne er så kombinasjonsvennlige
og at enkelte er så unike.
G-Oslo, Welhavens gate 18: Jeg er faktisk musen hennes. Haha!
Ma, Hegdehaugsveien 27A: Selv om det er en damebutikk, elsker jeg designet
der. De fører blant annet Balenciaga og Miu Miu..





I wore hat by Reinhard Plank bought at Ma, shirt by Nina Jarebrink, belt from G-Oslo and trousers by YSL Rive Gauche.

No comments: